ZBLUCOPS Game Exhibition at FIBDA 2008

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bpatatas
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ZBLUCOPS Game Exhibition at FIBDA 2008

Message par bpatatas »

Hi all,

First, sorry for writing in English, but I really cannot write in French :-)
I want to invite everyone to come to FIBDA 2008 in Amadora - Portugal (http://www.amadorabd.com/19fibda2008/), for the exhibition regarding the game ZBLU COPS for Nintendo Wii. I am the Director and Producer of the game, so feel free to pass by :-) We have a trailer showing the first levels of the game in exhibition. Hope to see some of you there.

Best,
Bruno

LeMoonwalker
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Re: ZBLUCOPS Game Exhibition at FIBDA 2008

Message par LeMoonwalker »

Pour ceux qui ne comprennent pas l'Anglais, voilà en gros ce qu'il a dit :
bpatatas a écrit : Je veux inviter tout le monde à venir au FIBDA 2008 à Amadora au Portugal (http://www.amadorabd.com/19fibda2008/), pour l'exposition concernant le jeu ZBLU COPS sur Nintendo Wii. Je suis directeur et producteur du jeu, alors n'hésitez pas à passer :-)
Nous avons un trailer montrant les premiers niveaux du jeu. J'espère y voir certains d'entre vous.
To bpatatas : This sounds interesting. Do you think you can post the trailer online ? :)

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patrouchef
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Message par patrouchef »

Y'a moyen d'avoir une transcription en Serbe ?

Non parce que j'ai un pote Serbe qui voudrais savoir.
"Girogirogirogirogirogirogirogirogiro !!!."

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Tsuka
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Message par Tsuka »

Gobi m'avait parlé de ce jeu des Zblu sur DS.
Je savais pas que c'était si avancé.

LeMoonwalker
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Message par LeMoonwalker »

DS et Wii ? :kinterro:
Moi j'en avais aucune idée, c'est pour ça que ça m'a surpris de voir ça ici... Donc apparemment ils ont les droits ? C'est pas un truc officieux ?

Sur Wii ce sera distribué via WiiWare je suppose...
C'est vraiment une bonne nouvelle en tout cas, espérons que le résultat sera bon :) (le top ce serait d'avoir des voix... et des bonnes ! Mais on en est pas là)...

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Tsuka
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Message par Tsuka »

Ah Wii.
J'ai lu en diagonale parce que Gobi m'en a parlé à la soirée Lucha l'autre jour donc.
Et dans ma mémoire c'était sur DS.
J'ai p'têtre confondu, ou alors c'est un autre projet.
En tous cas y'en a un d'officiel c'est sûr.

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JeP
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Message par JeP »

Tsuka : sisi ça doit être la même chose, moi je me rappelle de la Wii, et que c'était au Portugal ^^
TAMATAMATAMATAMA

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Tsuka
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Message par Tsuka »

Ok merci, heureusement que tu es là Jep ;-]

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Bakali
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Message par Bakali »

Hi all

(sorry for the English)
Zblucops is going to be a Wii game (disc, not online) and it's, obviously, a licensed product. Guess it will hit the market around Spring next year.
Bill is coming to our studios tomorrow (Friday, 31 Oct) to check the development and, if he agrees to it, we will be releasing a video of the prototype level for you guys.

It so happens that we also licensed the Luchadores 5 from the Lucha Libre series. We expect it to go into production around May next year. In this case we have licensed the PC/Xbox360 and PS3 platforms.

Hopes this clears everything :)
Glad you guys are fans

Bakali

LeMoonwalker
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Message par LeMoonwalker »

Thanks, this looks great !
What kind of game will it be ?

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bpatatas
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Message par bpatatas »

Hi all

Bakali my friend, glad to see you here ;-)

@LeMoonwalker Concerning what kind of game is going to be, Zblucops it´s a great action/adventure game with a lot of quests and puzzles to solve and the player controls two characters at the same time (as seen on Lego Indiana Jones, for instance) like Bill and Tistouille.

We are now preparing to launch our YouTube channel, and if Bill agrees next week we will upload the video of the prototype.

Now, just to tease a little bit more... :D Check the following links for pictures of the exhibition, including one screencap:

http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 9050115810
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 9749249922
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 6925397474
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 9278320130
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 5176244034
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 1973107090
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 9628774962
http://picasaweb.google.com/erickjung/A ... 1901468610

Many thanks for all the positive feedback :D

Best,
Bruno

LeMoonwalker
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Message par LeMoonwalker »

bpatatas a écrit :Concerning what kind of game is going to be, Zblucops it´s a great action/adventure game with a lot of quests and puzzles to solve and the player controls two characters at the same time (as seen on Lego Indiana Jones, for instance) like Bill and Tistouille.
I really like co-op games like that :)
From the photos you posted, it looks like you've really put some effort into it, and each character having his own ability is a really good idea (bribe for Omar for example).
The screenshot is a little blury, but the character models look good. I thought they would be cell-shaded though. :)

(Dsl de parler en anglais sur un forum français, ça me fait bizarre aussi, mais bon c'est le seul moyen de me faire comprendre lol...)

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JeP
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Message par JeP »

This pictures are really frustrating... its too blury to see something...

On the one hand I'm happy that a Zblucops' game is made, this universe deserves it... on the other hand, I'm afraid that it don't catch the spirit well, that the graphism is not so good... cause the original material have some great Toriyama-ish humour, great designs, etc

I'm understanding that Bill and Gobi were not really involved in the project and it's not reassuring.
But for now we can just wait and see.
TAMATAMATAMATAMA

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bpatatas
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Message par bpatatas »

Hi,

Thanks for the answers.
When we tackled the task of adapting Zblucops to a game, three things were the most important for us: Graphics, animation and script.

The comic books provide a really rich world with wonderful characters. All the game is going to be in cel-shading, and you will see that in the prototype video. For us is very critical to catch the mood and feeling of the book's illustrations.

Regarding the animation of the characters, I can tell you they are becoming GREAT!! :D I know that I´m suspect, but when you guys see Tistouille running you will know what I mean :D

Everyone can rest assured that all the chaos from Zbluville will be faithfully reproduced on the game.

Btw: I love Toriyama and Dr. Slump ;-)

Best,
Bruno

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Bakali
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Message par Bakali »

An adaptation from one medium to another is always a risk. But let me just say a couple of things on behalf of our work:

- First, the blury photos are in no way a representation of the final product. What you can see in the photos are some pictures in the wall, showing the process of building characters, levels, etc. It has more to do with our processes rather than with the game.

- Secondly, be aware that only a prototype exists at the moment, not a demo. The difference being that the prototype aims to show the gameplay, the "genre" (while a demo is a slice of the final game). Not even the animation of the characters is right by now.

We've done this exhibition on a Bande Dessiné festival in order to take Zblucops to its fan base. We intend to translate what Zblucops is, as a comics, to an interactive experience; and doing so without disapointing all us that love the series. We licensed Zblucops because we love it! (and not because some big company told us to do it). Obviously, we will not please everyone; but we'll try and that's why we're here listening to you :)

Thanks guys

bak

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